Artykuł sponsorowany

Nowoczesne metody badania wzroku 

Nowoczesne metody badania wzroku 

Choć wizyta u okulisty jest zdecydowanie przyjemniejsza niż wizyta u dentysty, wiele osób i tak jej unika. Panuje mylne przekonanie, że jeśli widzimy dobrze, to nie trzeba chodzić na wizyty kontrole. Jednak im wcześniej wada zostanie wykryta, tym lepiej dla nas. Oszczędzimy sobie bólu głowy, a i wzrok nie będzie się tak męczył. W świecie zaawansowanej technologii istnieje wiele sposobów na zbadanie wzorku. Dowiedz się, który jest najlepszy. 

Jakie są podstawowe metody badania wzroku?

To, jakiemu rodzajowi badania wzroku będziemy poddani, zależy w dużej mierze od okulisty. Inaczej będzie wyglądała sytuacja, kiedy przychodzimy na rutynowe badanie w związku z krótkowzrocznością, a inaczej kiedy cierpimy na schorzenia typu cukrzyca. Oto podstawowe metody badania wzroku: 

Przeczytaj również: Wybór okularów korekcyjnych - jak dobrać odpowiednie oprawki i soczewki?

  • Komputerowe badanie wzroku polega na ocenie krzywizny rogówki i wady wzroku. Nie jest ono jednak idealne, ponieważ wynik badania zakłóca praca mięśni oczu. Oprócz tego moc szkieł musi być dobrana do oczekiwań pacjenta. Oznacza to, że osoba, która widziała świat nieco niewyraźnie, nie będzie nosić okularów podkreślających wszelkie niuanse.

    Przeczytaj również: Na czym polega standardowe badanie okulistyczne?

  • Badanie ostrości wzroku to jedno z najpopularniejszych badań zdolności naszego widzenia i można je wykonać nawet samodzielnie w domu. Polega na wyświetlaniu przez specjalistę rzędów liter, znaków lub cyfr, a zadaniem pacjenta jest ich przeczytanie. 

    Przeczytaj również: Jak przygotować się do pierwszego noszenia soczewek kontaktowych?

  • Badanie ciśnienia wewnątrz oka jest nieco bardziej zaawansowanym badaniem od dwóch poprzednich: okulista używa specjalnych tonometrów aplanacyjnych, które pozwalają na zmierzenie ciśnienia w dużym zbliżeniu do znieczulonego oka. Dają one możliwość poznania dokładnej wartości ciśnienia wewnątrzgałkowego.

Jak często należy chodzić na badanie wzroku? 

Oczywiście, w dużej mierze jest to sprawa indywidualna: czy nosimy okulary, jaki zawód wykonujemy, czy wcześniej mieliśmy problemy ze wzrokiem. Zaleca się jednak, by do okulisty chodzić raz w roku, maksymalnie raz na dwa lata. A jak znaleźć “swojego” okulistę? W Katowicach warto udać się do salonu optycznego M&M Mazurkiewicz, gdzie czeka nas profesjonalne badanie wzroku oraz pomoc w wybraniu okularów. Warto pamiętać, że posiadanie ulubionego salonu może przynieść same korzyści, w tym zniżkę dla stałych klientów.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

Korzystamy z plików cookies, które zapisują się w pamięci Twojej przeglądarki.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony. Korzystamy z nich także w celach analitycznych i reklamowych, również przy współpracy z partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies przechodząc do ustawień. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.