SEO lokalne – jak może pomóc branży optycznej?
Jesteś okulistą działającym w danej miejscowości? Prowadzisz salon optyczny? Chcesz dotrzeć do klientów zainteresowanych zakupem okularów lub wizytą u optometrysty w mieście, w którym zlokalizowana jest siedziba Twojej firmy? Sprawdź możliwości, jakie przynosi lokalne SEO! Na czym dokładnie polega i czy różni się od tradycyjnego? Dowiedz się, czy SEO regionalne sprawdzi się w przypadku branży optycznej. Dlaczego jako okulista lub optyk opłaca się mieć wizytówkę w Google Moja Firma? Tego dowiesz się z artykułu.
SEO lokalne – definicja
SEO lokalne są to działania, których efektem jest zwiększenie widoczności stron internetowych na zapytania związane z konkretną lokalizacją – miastem, regionem, a nawet dzielnicą. Wszystko po to, by strony znalazły się na wysokich pozycjach. Lokalne zapytania to zapytania, które umożliwiają potencjalnym klientom odszukać firmę lub usługi w okolicy. W przypadku, jeśli szukają usług optycznych w swoim mieście, wpisują zwykle w wyszukiwarkę Google takie frazy jak:
- optyk Kraków
- salon optyczny Warszawa
- usługi optyczne Wrocław
- okulista dziecięcy Warszawa
- klinika okulistyczna Katowice
Nie każde jednak zapytanie użytkownika będzie zawierać nazwę miasta czy regionu. Gdy internauta z Krakowa wpisze w wyszukiwarkę „optyk”, w Google pojawią się na podstawie jego lokalizacji wyniki lokalne dla krakowskich optyków znajdujących się w okolicy.
Czy SEO lokalne sprawdzi się w branży optycznej?
Lokalne SEO powinny wybrać firmy oferujące usługi optyczne prowadzące działalność stacjonarnie w danej miejscowości lub województwie. Pozycjonowanie regionalne pozwala na wyróżnienie się spośród lokalnej konkurencji. Sprawdzi się szczególnie w branży optycznej. Wszystko dlatego, że klienci szukają najbliższych siebie optyków. Takie rozwiązanie jest wygodne i opłacalne. Umożliwia zakup i wybór okularów na miejscu i zaoszczędzenie pieniędzy, np. na przesyłce czy transporcie (gdyby ktoś zdecydował się na zakup okularów u optyka z innego województwa, musiałby ponieść koszty dojazdu albo dostawy).
Czym jest optymalizacja lokalna?
W celu bycia widocznym lokalnie potrzebna jest optymalizacja strony oraz zadbanie o odpowiednie linki prowadzące do strony.
Do lokalnego SEO należy podejść trochę inaczej niż do tradycyjnego. Warunkiem jest posiadanie adresu stacjonarnego. W przypadku branży optycznej jest to naturalne, że dana firma oferująca usługi optyczne działa stacjonarnie pod wybranym adresem i przyjmuje klientów w swojej siedzibie. Klienci mogą na miejscu dobrać okulary i oprawki pod okiem fachowca.
Do ważnych elementów SEO lokalnego zalicza się podanie pełnego adresu firmy na witrynie. Jeśli prowadzisz salon optyczny lub gabinet okulistyczny, konieczne jest wyróżnienie adresu fizycznego oraz danych kontaktowych na Twojej stronie WWW. Witryna powinna zawierać podstawowe informacje o firmie takie jak:
- nazwa firmy
- adres
- numer telefonu
- godziny otwarcia
Wszystkie powyższe informacje powinny się znaleźć w zakładce „Kontakt”. Będą widoczne na podstronach strony internetowej, jeśli dane kontaktowe umieści się także w stopce. Ułatwia to pracę robotom, a internautom wyszukanie danych kontaktowych do optyka. Jest to ułatwienie dla osób, które potrzebują nowych okularów lub chcą się umówić na wizytę do okulisty. Uwaga: Dane kontaktowe powinny być oznaczone danymi strukturalnymi schema.org. Jest to pomocne dla robotów, które szybko rozpoznają i zrozumieją zawartość serwisu poświęconego usługom optycznym.
Kolejnym ważnych krokiem jest umieszczenie na stronie firmy fraz z lokalizacją:
- miastem np. optyk we Wrocławiu
- dzielnicą np. okulista na Mokotowie
- regionem np. optometrysta na Pomorzu
Nie tylko wystarczy, że umieścisz nazwę miasta, dzielnicy bądź regionu w tagach title oraz nagłówkach H1. Frazy z lokalizacją umieść również w treści strony. Frazy powinny być naturalne. Dlatego nie można pisać „okulista Rzeszów” tylko „okulista w Rzeszowie”. Zależy Ci na wizerunku Twojej firmy w Internecie? Zadbaj o ciekawy content w formie poradników, a potem promuj treści w mediach społecznościowych.
Masz kilka oddziałów w różnych miastach? W takim razie stwórz landing pages. Prowadzisz sieć salonów optycznych w kilku miastach w województwie bądź kilku dzielnicach? Jeśli tak, to pomyśl o stworzeniu podstron z atrakcyjną treścią, której adresatem będą klienci z danego miasta lub dzielnicy. Powinny się składać z:
- adresu
- numeru telefonu
- nazwy firmy
Również tutaj dane powinny być oznaczone danymi strukturalnymi schema.org. Oprócz tego ważne są atrakcyjne zdjęcia i właściwie dobrane atrybuty ALT. Dobrze jest pomyśleć o opcji dodawania przez użytkowników recenzji. Nie można także zapomnieć o linkowaniu między sobą podstron.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Jakie są zalety Google Moja Firma?
Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie służące do promocji firmy na lokalnej mapie. Umożliwia wyświetlanie informacji o firmie w wyszukiwarce i na Mapach Google. Google My Business wspiera pozycjonowanie lokalne i ogólną widoczność w wyszukiwarce czy na mapach. Stworzenie wizytówki to dobra opcja zarówno dla małych, jak i średnich salonów optycznych. Dzięki temu można się pojawić wysoko w wynikach organicznych Google. Użytkownicy mogą w łatwy sposób dotrzeć do potrzebnych danych. Ponadto wizytówka:
- pozwala klientom dodać opinie o wybranym optyku – właściciele mogą na nie odpowiadać
- jest gwarancją szybkiego uzyskania informacji o Twojej firmie – internauci mogą szybko znaleźć adres lub numer telefonu do salonu optycznego i skontaktować się z nim
- buduje zaufanie wśród użytkowników Internetu – poprzez informacje, jak dotrzeć do siedziby, a także możliwości porównania ocen różnych salonów optycznych
- umożliwia dotarcie do statystyk – masz dostęp do takich informacji jak działania podejmowane przez użytkowników, np. jak znaleźli firmę
Jakie korzyści przynosi SEO lokalne?
Możliwości, jakie przynosi SEO lokalne, pozwalają zwiększyć szansę na dotarcie do klientów w najbliższej okolicy, dzięki:
- wzroście pozycji Twojej strony w lokalnych wynikach wyszukiwania – internauci częściej klikają w wysokie pozycje
- dotarciu do klientów, którzy używają urządzeń mobilnych – jak podaje raport Gemius korzysta z nich 24,4 miliony użytkowników[1]
- oszczędności czasu i kosztów na inwestycję w pozycjonowanie ogólnokrajowych fraz – frazy lokalne nie mają tak dużej konkurencji jak ogólne słowa kluczowe, w związku z czym szybciej widać efekty
[1] Gemius
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana